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2022年03月04日

トラベルポートとカタール航空、コンテンツ、NDC導入、マーチャンダイジングを含む包括的な契約を締結し、関係を深化

トラベルポートとカタール航空、コンテンツ、NDC導入、マーチャンダイジングを含む包括的な契約を締結し、関係を深化

 

2022224日、英国 ラングレー世界中で数百の航空会社と数千のホテルの予約業務を支援するグローバルテクノロジー企業 トラベルポートと、世界最大級のグローバル航空会社であるカタール航空は本日、同社の高度な販売戦略であるオムニチャネルの基盤となる包括的な長期販売契約を新たに締結したことを発表いたしました。拡大されたこの契約には、NDCコンテンツと先進的なトラベルマーチャンダイジングソリューションが初めて導入され、次世代プラットフォーム、Travelport+を通じて提供されます。

 

カタール航空のコンテンツを世界中のトラベルポート利用旅行会社に配信する長期販売契約延長に加え、トラベルポートがカタール航空のNDCコンテンツを配信することも見込まれています。旅行会社がダイナミックかつパーソナライズされたオファーを購入・予約できるようにすることで、航空会社は細かいレベルの顧客セグメンテーションに適応させる差別化された価値を提案できるようになります。

 

この契約にはさらに、トラベルポートのRich Content and Branding機能の利用も含まれています。この技術により、旅行会社に対して運賃や付帯サービスについてグラフィカルで豊富な画像や説明を提供可能となるとともに、販売チャネルに関わらず一貫性のある魅力的なブランド体験の提供が可能になります。

 

「トラベルポートが当社の成長意欲をサポートしてくれることで、今後の成長に期待が持てます。」とカタール航空のチーフ・コマーシャル・オフィサーであるThierry Antinori氏は述べています。「旅行需要の回復に向け、NDCベースの新商品を展開するにあたり、追加料金、制限、非効率な技術的ソリューションなどの障害を増やしたくありません。当社の目標は、あらゆるチャネルを通じて一貫した購買体験を提供し、お客様の期待に応え、旅行業界におけるパートナーの成功を促進することです。 」

 

世界中で旅行需要が戻ってきた今こそ、カタール航空との数十年にわたる関係を拡大する絶好の機会です。」と、トラベルポート、トラベルパートナー部門チーフ・コマーシャル・オフィサー、Jason Clarkeは述べています。「私たちは、先進的なデジタル旅行販売のビジョンを共有しており、NDCコンテンツ、最先端のマーチャンダイジング技術、高度なデータインテリジェンスを組み合わせることで、当社のゲームチェンジャーであるプラットフォーム、Travelport+により、旅行会社の販売チャネルはカタール航空が誇る5つ星のサービスを旅行者に提供可能になると信じています。」

 

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トラベルポートについて

トラベルポートは、世界何十万の旅行サプライヤーの予約業務を支援するグローバルテクノロジー企業です。旅行のバイヤーとセラーは、同社の次世代マーケットプレイスであるTravelport+でつながっています。このツールを使うことにより、ブランドのつながり方が簡素化され、旅行の販売方法がアップグレードされ、最新のデジタル販売が可能になります。英国ロンドンに本社を置き、世界180か国以上で事業を展開しているトラベルポートは、複雑な旅行のエコシステムを簡素化するためのイノベーションを推進することに注力しています。

 

About Qatar Airways

A multiple award-winning airline, Qatar Airways was named ‘World’s Best Airline’ by the 2019 World Airline Awards, managed by international air transport rating organisation Skytrax. It was also named ‘Best Airline in the Middle East’, ‘World’s Best Business Class’ and ‘Best Business Class Seat’, in recognition of its ground-breaking Business Class experience, Qsuite. Qatar Airways is the only airline to have been awarded the coveted “Skytrax Airline of the Year” title, which is recognised as the pinnacle of excellence in the airline industry, five times.

 

Hamad International Airport (HIA), the airline’s home and hub, was recently ranked “Third Best Airport in the World”, among 550 airports worldwide, by the SKYTRAX World Airport Awards 2020. Rising from fourth position in 2019 to third in 2020, HIA has been steadily rising in the ‘World’s Best Airports’ rankings since the start of its operations in 2014. In addition, HIA was voted the ‘Best Airport in the Middle East’ for the sixth year in a row and ‘Best Staff Service in the Middle East’ for the fifth year in a row.

 

Qsuite, a patented Qatar Airways product, features the industry’s first-ever double bed in Business Class, as well as privacy panels that stow away, allowing passengers in adjoining seats to create their own private room, a first of its kind in the industry.

 

Qatar Airways was the first Gulf carrier to join global airline alliance oneworld, enabling its passengers to benefit from more than 1,000 airports in more than 160 countries, with 14,250 daily departures.

 

Oryx One, Qatar Airways’ in-flight entertainment system offers passengers up to 4,000 entertainment options from the latest blockbuster movies, TV box sets, music, games and much more. Passengers flying on Qatar Airways flights served by its B787, B777, A350, A380, A319 and select A320 and A330 aircraft can also stay in touch with their friends and family around the world by using the award-winning airline’s on-board Wi-Fi and GSM service.

 

Qatar Airways proudly supports a range of exciting international and local initiatives dedicated to enriching the global community that it serves. Qatar Airways, the official FIFA partner, is the official sponsor of many top-level sporting events, including the FIFA World Cup Qatar 2022TM, reflecting the values of sports as a means of bringing people together, something at the core of the airline’s own brand message – Going Places Together.

 

Qatar Airways Cargo, one of the world’s leading international air cargo carriers, serves more than 60 freighter destinations worldwide via its world-class Doha hub and also delivers freight in the belly-hold deck of passenger aircraft to an extensive network. The Qatar Airways Cargo fleet includes two Boeing 747-8 freighters, 24 Boeing 777 freighters and six B777-300ER mini freighters.

 

Qatar Executive is the private jet charter division of Qatar Airways Group. Luxury jet services are available for worldwide charter on board the operator’s wholly-owned business jet fleet. Qatar Executive is the launch customer for Gulfstream’s G700, the world’s first commercial service operator of the Gulfstream G500 and largest commercial operator of the G650ER worldwide. Qatar Executive’s service portfolio also includes aircraft management, maintenance and Fixed Based Operator services.

 

 

トラベルポート・メディアコンタクト:

Katie Cline (United Kingdom)

Senior Director, Global Head of External Communications

katie.cline@travelport.com

 

Jennifer Blackburn (United States)

Senior Communications Manager, Technology

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Shaun Soh (Hong Kong SAR)

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Communications Executive

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Qatar Airways Media Contacts

Qatar Airways Group, Corporate Communications Department

Tel: +974 4022 2200